onsdag 28 juli 2010

28 juli

Morgon: känns ganska OK när jag kliver upp. Cyklar till jobbet. Jobbar ståendes men blir SÅ trött i fötterna efter bara en stund. Ringer VC för att be om fler värktabletter.

Tel med trevlig distriktssköterska på VC. Hon hade själv haft ischias och kom men många goda råd. Ordnar med diklofenakrecept. Hon sa även att Voltaren T fungerar minst lika bra om inte bättre, i så fall 2 X 25 g tre gånger/dag, det är receptfritt. Gå att komplettera med Voltaren gel. Hon tyckte absolut att jag ska vara noga med att äta 50g diklo tre gånger per dag för att trycket på ischiasnerven ska ha någon chans att lätta. Att härda ut utan värktabletter är inte ett bra alternativ. Jag frågar om träning, hon säger: promenader! Gå, gå och gå för att få blodcirkulation. Sitt så lite som möjligt. Går också att prova ta ett hett bad med havssalt, som kan lindra värken. Rekommenderar också sjukgymnast för att få hjälp med den akuta smärtan. Det kan ta lång tid att bli bra, det beror på hur stora problem det är i grunden.

Känner mig faktiskt lite upplyft av detta samtal, tänk vad det kan göra att få lite förståelse...

Kväll: är trött som attan, det tar på att ha ont! Känner mig ngt bättre än igår dock, bara jag tar smärtstillande.

Värktabletter:
1. två alvedon, en diklofenak och efter det gick det OK att jobba.
2. en diklofenak.
3. en diklofenak, kände direkt då den förra gick ur, ajaj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar