torsdag 29 juli 2010

29 juli

Började morgonen med att promenera med stavar till jobbet. Det känns OK i ryggen, men vänsterbenet (framförallt vaden) krampar ibland så att det är svårt att fortsätta gå. Det gör skitont! Strålsmärta, som senadrag fast mer ont. Börjar längta ordentligt efter måndagens sjukgymnastbesök och hoppas innerligt att han har någon hjälp att ge mig. Knaprar diklofenak. Funderar på det här med arbetsställning och undrar om jag ska försöka få en hög stol, då kanske det går att sitta?

Kväll:
Är sur. Jag blir så trött på det här, alltså rent fysiskt trött av att ha ont! Mamma var förbi och drog mig i benet och då kändes det faktiskt bättre en stund. Diklofenak för hela slanten hela dagen idag. Jag försöker fundera på om jag är stressad (många säger att ryggsmärta beror på stress). Visst har jag mycket att göra, men jag känner mig inte tokstressad faktiskt. Eller kanske jag är det utan att veta om det?

Läste någonstans att ischiasbesvär går över på en vecka-tio dagar. Det har gått typ två veckor sedan det började och så värst mycket bättre kan jag inte direkt säga att det blivit. Pessimist idag. Men det är lätt att bli det med strålsmärta och kramper...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar