tisdag 28 september 2010

Hej framtid!

Idag har jag haft en sådan underbar toppendag! Inte för att den skiljt sig särskilt mycket från övriga dagar som de ser ut just nu, men i morse drabbades jag av lätt eufori. Anledningen? Jag insåg plötsligt att jag har en ny rygg!

Jag håller visserligen fortfarande på med nedtrappning av morfinet (är nu nere på 5 mg morgon/kväll), men jag känner ju att det blir så mycket bättre för varje dag som går. Min "gamla" ryggsmärta är faktiskt borta, även om jag knappt törs säga att det är så. Men så ÄR DET! Självklart har jag en bra bit kvar och det kommer garanterat att gå upp och ner, men det är så otroligt underbart att känna att det är rehabilitering det handlar om, inte "hålla symptomen i schack", som jag ägnat mig åt de senaste åren.

Idag tog jag en underbar höstpromenad på morgonen och tänkte verkligen på hur varje steg kändes. Jag har inget skav i ryggen. Jag känner mig "välsmord". Jag är stabil. Jag har släppt rädslan att få ryggskott av minsta felsteg. 15 minuter gick jag och fick inte ett dugg ont.

Lycka!

2 kommentarer:

  1. Hurra!!
    Fortsätt i samma goda stil och lycka till!
    /Lippe

    SvaraRadera
  2. Underbart! Såklart går det upp och ner, och ibland kommer det att stå stilla, men vänta några månader ska du se, det kommer att bli så bra.:)

    SvaraRadera