söndag 22 augusti 2010

Dagen efter ett bröllop

Var på bröllop igår, beslutade mig för att bara äta ipren och alvedon och dricka alkohol istället. Gruvade mig för sittningen, men det var buffé och funkade OK eftersom det gick att röra sig ofta. När dansandet drog igång fick jag ett sting av avundsjuka, jag som älskar att dansa! Och nu går det inte längre, jag törs inte riskera "baksmällan" av en dansant afton. Vi gick hem istället, trist men så är läget just nu.

I morgon ska jag ringa VC och be om ett läkarbesök för ytterligare sjukskrivning. Hoppas att jag får veta ngt från MR också, men det är väl att hoppas för mycket.

I morse kändes det ngt bättre i ryggen, tills jag dristade mig att ta på vänster strumpa själv. Det skulle jag inte ha gjort, direkt kändes den numera välbekanta ilningen i ischias och sedan var det bara att gå på värktabletterna igen. Suck. Så skört.

Jag har gått mer eller mindre hela dagen med SI-bälte. Ska använda det mer aktivt tror jag, det känns bra med stöd och blir lättare att slappna av i ryggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar