onsdag 11 augusti 2010

Onsdag 11 augusti

Känner mig trött idag. Trött i ryggen. Trött på värken. Trött helt enkelt. Inatt har jag sovit dåligt pga halsbränna. Gick till apoteket i morse och köpte omeprazol, som tydligen ska hjälpa. Jag förmodar att magen kanske börjar protestera för all diklofenak. Promenerade till jobbet, det går bra om jag går långsamt, men också detta gör mig trött i ryggen och "tar" av de antal minuter jag klarar att stå under en dag. Känner av ischiasen bakom vänster ben, knävecket stramar och det känns obehagligt att byta position från sittande/liggande till stående/gående.

Jag har tagit med mig pilatesbollen till jobbet. Ska prova om det känns bättre att sitta på den än det gör att sitta på vanliga stolen.

__________
Lite senare, 20:30 känner jag mig betydligt bättre. Halsbrännan är bättre med omeprazolen och i slutändan blev jag aldrig lika trött i ryggen idag som jag blev igår. Jag har försökt gå små promenader under hela arbetsdagen, både i korridoren och i små ärenden utanför huset. En sväng till vilrummet för ryggresningar blev det också. Jag har inte känt av tryckförändringar lika tydligt som igår heller. Jag kanske behöver vänja mig vid arbetsställningarna såhär efter semestern?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar