måndag 16 augusti 2010

Måndag 16 augusti, sjukskriven

Blev uppringd av VC imorse som bad om ursäkt för att de inte lyckats ordna recept på nya värktabletter innan helgen. Har nu fått utskrivet tradolan, ska prova om det fungerar. Blev också sjukskriven på heltid, en vecka till att börja med sedan får jag ringa och boka en tid för läkarbesök om det behövs mer. Just nu känner jag mig rätt slut och vill åtminstone hitta en smärtlindring som fungerar innan jag tar tag i jobbet igen.

Var till sjukgymnasten på em. Med tanke på att jag blivit så mkt sämre sedan sist så gjorde han ingenting, förutom att ordinera aktiv vila under veckan som kommer. Inga ryggövningar, ingenting förutom korta promenader flera gånger per dag. Och då snackar vi 500 meter per gång... Oj oj oj, om jag hade vetat detta för ett halvår sedan när jag var supertränad. Hos SG gjordes också styrkestest + reflextest. Jag märker ju att jag blivit svagare sedan förra gången. Han säger helt kallt att jag bör räkna med tre månader till ett år innan jag är återställd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar