måndag 9 augusti 2010

Måndag 9 augusti

På jobbet igen, denna gång är semestern över på riktigt. Förra veckan blev jag successivt bättre, lite känningar då och då, kramp i vänster vad och "trötthet" i ryggen, men den riktiga ischiassmärtan är numera inte alls påtaglig. Fredagen var jag sämre, men ignorerade smärtan och dansade på fest hela natten. Trodde att jag skulle få sota för det men jag har varit riktigt OK även efter det.

Idag var jag hos sjukgymnast igen. Denna gång tryckta han på diskarna samtidigt som jag gjorde rygghävningarna. Kändes OK och jag känner mig fortfarande bra. Fick en tejp på ryggen för att komma ihåg att inte böja mig för mycket framåt under dagen. Smart - känns direkt.

Tid igen nästa vecka och under tiden ska jag fortsätta med samma övningar som vanligt. Han nämnde också att jag kan förvänta mig att det blir sämre några dagar, det kommer inte att vara en linjär förbättring (bra att veta...).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar