söndag 15 augusti 2010

Söndag 15 augusti

Igår morse tog jag en citodon, jag har kvar några stycken sedan snittet. Smärtan släppte riktigt bra på den men jag kände förstås direkt när den gick ur kroppen. Det är något som händer när jag ska förflytta mig från sittande/liggande till stående. Jag måste stanna i steget medan jag känner hur blodet pulserar på baksida rygg/lår/vad/fot och nästan ända upp till huvudet. Ilar och gör ont och jag gruvar mig varje gång jag måste ställa mig upp. Köpte voltaren T eftersom läkaren inte skrivit ut ngt recept. Magen är i uppror, i går natt fick jag sitta på dasset länge. Omeprazol verkar inte hjälpa särskilt mycket.

Idag har jag smärtlindrat noga hela dagen, men det går inte att lindra bort tröttheten. Jag känner ju att jag har ont "där bakom" och det är som att kroppen reagerar med att bli väldigt trött. Har i alla fall kunnat göra några ryggövningar idag för första gången på flera dagar.

Imorgon ska jag ringa VC, jag börjar inse att detta inte är hållbart, jag måste försöka bli sjukskriven - åtminstone på deltid och åtminstone under en period. Jag håller på att tappa hoppet nu. Sjukgymnast imorgon. Gruvar mig lite - det blev definitivt värre efter det senaste besöket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar